Vandaag en sinds 2017

Vandaag en sinds 2017

Vandaag de dag is Geert een gedreven trainer en motivatiecoach. De jarenlange expertise die hij opgebouwd heeft in allerhande managementfuncties  in sales & marketing stelt hij nu ten dienste van de bedrijfswereld, zowel in de profit als de non-profit. Zijn specialisatie is vooral gericht op het laten groeien en het verder ontwikkelen op het vlak van verkoop (Van verkoper naar topverkoper), communicatie (Zelfzeker en overtuigend communiceren) en leiding geven (Coach the Coach). Wie hem kent weet dat hij een 'doener' is. Vandaar dat zijn aanpak vooral gericht is op de praktijk. Individuele coaching op de vloer of in de werkomgeving is zijn stokpaardje. Zo verander je natuurlijk het snelst het gedrag van de trainee. En daar is het in bedrijven natuurlijk om te doen. Zijn aanpak is no-nonsens maar zeer efficiënt. Geen hoogdraverige theoriën maar een individuele aanpak op maat. Dat hebben ze al gemerkt bij Hubo, Blokker, Simons4, Mc Fashion, Alternate, DHZ Janssen, en ga zo maar door. Dit combineert hij ook nog met de functie van Business Event Manager bij Hubo Limburg United. Hij staat daar in voor de organisatie van de intieme business events. Bedrijfsleiders samenbrengen in een kleine setting op exclusieve events met een educatieve inslag.  Doelstelling: de onderlinge business te stimuleren.

Van 2004 tot eind 2016

Van 2004 tot eind 2016

Sinds 2004 stond hij in voor de verdere uitbouw van het Streekfonds Een Hart voor Limburg. Hij werkte als zelfstandig consultant en stond in voor de operationele werking, de fundraising, de marketing en de PR van dit goededoelenplatform. Hij zorgde er voor dat het nodige geld binnenkwam om de gekozen projecten te kunnen ondersteunen door het organiseren van evenementen en activiteiten en sloot partnerships met tientallen bedrijven en organisaties die mee hun schouders wilden zetten onder de uitbouw van dit fonds. Aan de andere kant werkte hij er aan om het “merk” Een Hart voor Limburg meer en meer bekend te maken aan de hand van presentaties en uiteenzettingen bij verenigingen, scholen, bedrijven, … en via de uitbouw van een uitgebreid netwerk. Eind december 2016, na 13 succesvolle jaren, vond hij de tijd rijp voor nieuwe uitdagingen. Al snel werd hij gecontacteerd en werd hij ingeschakeld in meerdere projecten rond sales en marketing. Gelijktijdig schreef hij het boek 'Doen! Voor het goede doel'. Een praktisch handboek waar hij al zijn expertise neerschreef ten dienste van de non-profitorganisaties en de bedrijfswereld. Hoe fondsenwerven en hoe maatschappelijk verantwoord ondernemen?  Dankzij verschillende partners werd het boek een groot succes met een oplage van 2.500 exemplaren.

1982

1982

In 1982 begon hij te werken binnen de groep Concentra (Het Belang van Limburg, TV Limburg, Gazet van Antwerpen, …). Daar vond hij, gemiddeld om de 3 jaar, een nieuwe uitdaging. Salesverantwoordelijke, regiomanager, salesmanager, … bij de kranten, de weekbladen, de nieuwe media, … Limburg of Antwerpen, … geen uitdaging was té groot. Overal behaalde hij resultaten en leidde, en stuurde hij, teams tot meer dan 25 mensen. Altijd stond de mens en … het cijfer centraal. Mouwen opstropen als het moest, plezier maken als het kon. “Mensen moeten met plezier komen werken”, was één van zijn leuze.

1961

1961

Afkomstig uit een zelfstandig gezin, werd al snel duidelijk dat verkoop hem in de genen zat en lag het in de lijn der verwachtingen dat hij marketing zou gaan studeren. In zijn vrije tijd speelde hij competitievoetbal, centraal op het middenveld en later laatste man. Daar werd snel duidelijk dat leiding geven en organiseren, op en langs het veld, hem in het bloed zat.